Välkommen

Här inne så berättar vi och delar med oss av vårat liv med Hamiltonstövaren SJCH NOJCH SUCH Topsygårdens Iso.
Vi delar med oss framförallt av våra jaktliga äventyr, men även av det vardagliga livet.
Du är välkommen att följa våra äventyr, och tveka inte att fråga om det är något du undrar över!


måndag 21 december 2015

Efter år å dar kom vi ut , ej jaktbart före och mycket jobb har gjort att vi haft lungt.

Släppte i Härnösand efter kusten idag, nästan helt snöfritt men isigt. Tänkte en kortare tur å ta en julgran. Men kom på slag efter lunchtid, å när jag hade tagit gran å packat in den i bilen så bestämmer jag mig för att gå ta fast han då jag upplevde de som lite väl skarpt på myrar å hyggen. 150 m kvar till slaget så river han i 13.40. Kopplar på fullt drev ca 16 i kolsvarta mörkret på vägar som är som rodelbanor. 140 min rakt av med några kortare tappter som ej var noterbara, var två som var i gränslandet med han klarade dom med nöd å näppe. Men tyvärr med lite slitna framtassar så dom får vila nån dag nu, de var lite väl rispigt  å då han hade bra fart på haren idag blev de lite tuffare än tänkt, hare drog nån km vid några tillfällen så hade svårt få stopp på honom med.
Nu får vi vänta på snön innan vi släpper nå mer, här hemma är det helt kört att släppa då det ligger för mycket hård snö.

Här är kl 15.30 ca, dom har vart in på grannmarken upp i bergen och är här påväg upp mot jaktstugan där dom blåste rakt över gården där och tog över berget så jag kunde koppla tack å lov.
Här trodde jag att jag skulle få skjuta haren efter ca 60min, men gick över alldeles bakom en krök så jag såg den aldrig tyvärr :-( gick upp mot upptaget och runda mig sen för att åter dra mot havet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar