Välkommen

Här inne så berättar vi och delar med oss av vårat liv med Hamiltonstövaren SJCH NOJCH SUCH Topsygårdens Iso.
Vi delar med oss framförallt av våra jaktliga äventyr, men även av det vardagliga livet.
Du är välkommen att följa våra äventyr, och tveka inte att fråga om det är något du undrar över!


måndag 31 augusti 2015

Lör och Sön

I helgen var vi ut för att finslipa formen, under fredagen så släppte vi om hopp med snabbt slag men det uteblev, iso sökte dock bra, ringade bra hela området vi skulle gå igenom, försvann sen iväg 1,5km och tog ett annat avsnitt med, men fastnade ej, jag gick bort mot där han var då det var hare där ifjol och satt mig så han började slå lite runt där och tillslut fastnade han i en myrkant, slagade i ca två timmar men fíck inte löst, jag ropade in honom i lämplig tid och for hem med två mil i hans ben,
Morgonen efter provade vi samma hare igen, jag släppte så han skulle komma i kontakt direkt men han gick bakom ryggen på mig och slog åt andra hållet 1,2 km rakt fram för att sen slå en ring tillbaka, slog sen ut 1,4 km åt ett annat håll, kom tillbaka och tog nästa väderstreck ner mot en sjö innan han tillslut kom tillbaka så jag kunde styra upp honom dit jag ville..mycket riktigt kom han på slag 2 timmar för sent...låg på slaget i 2,5 tim ca men gick även denna gång bet..knepigt, men så kan de va, han jobbar bra som han ska i övrigt.
Imorgon 1 september, riktiga premiär dagen tänkte jag att han skulle få ett tredje försök...vi hoppas på tredje gången gillt! :-)

Vi hör av oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar