Välkommen

Här inne så berättar vi och delar med oss av vårat liv med Hamiltonstövaren SJCH NOJCH SUCH Topsygårdens Iso.
Vi delar med oss framförallt av våra jaktliga äventyr, men även av det vardagliga livet.
Du är välkommen att följa våra äventyr, och tveka inte att fråga om det är något du undrar över!


måndag 13 oktober 2014

Släpp efter längre vila

Och är väl inte så mycket att förtälja om dagen, började med två stora sökrundor på närmare 1km, vek ner på en asfaltsväg och tog den sen 1,5km, in på stickare till sommarstugor och då brann det för husse som kastade sig i bilen å blåste iväg i 120..satt å sket på en gräsmatta åt en sommarstugegäst.......kastade in skitgrisen i bilen å for tillbaka...öppnade bagaget...2min senare..försvunnen..vad som såg ut att vara en normal sökrunda utökades till ett ? på gps på 987m.....40min senare..ingen hund...åkte runt hela marken...mycket riktigt, där var han..3km från där han släpptes...såg mest ut å ralla.....arg..mycket arg husse..koppla in i bilen å tillbaka..ut ur bagaget...vips borta....5min senare kollar på gps...1,2km...dock inne på ok mark..vänder tillbaka..det var ok..kommer förbi å fjantar sig lite..försvinner ner mot en myr å blir ståendes enl gps...går ner kollar...hittat slaktplats...äter som en stövare..kopplar å far å släpper på nytt...en söktur kommer tilbaka..kopplar å far hem...äter mat...20min senare...spyr upp blodslamsor, gräs och ett snöre på mattan i hundhuset..får städa....tar in han...piper till nere i källaren då jag borstar tänderna på dottern..går ner...flytande bajs på golvet...det sista av slaktresterna kom alltså ut........nu sover han och jag ska gå sova med.....satan va stövarjakt är roligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar