Välkommen

Här inne så berättar vi och delar med oss av vårat liv med Hamiltonstövaren SJCH NOJCH SUCH Topsygårdens Iso.
Vi delar med oss framförallt av våra jaktliga äventyr, men även av det vardagliga livet.
Du är välkommen att följa våra äventyr, och tveka inte att fråga om det är något du undrar över!


torsdag 26 december 2013

Juldagssläpp

Igår var vi bara tvungen att ta oss ut en sväng, efter en lite trög start av husse på morgonen så kom iso lös runt 09.30. Ett par piss å skitsvängar å sen försvann han rakt in på marken 1,3km och slog en stor ring över flera av de ställen där han brukar komma på slag men verkade inte fastna någonstans, han slår av på takten ner för berget och kommer sakta närmare, kommer tillslut ner till mig, snurrar lite runt mig, nåt luktade väldigt lite men ingen reaktion på rumpan, anade lite vad det kunde vara. Han försvinner igen ca 1km åt ett annat håll. Jag börjar göra eld och tar en fika, kollar sen gps:en och då är han borta vid jaktstugan och påväg in på grannmarken. Packade ihop och satt mig i bilen för att köra vägen bort, vägen var som en rodelbana men gick över förväntan ändå även om de for å gled åt alla håll. När jag kommer bort mot stugan är halva stugbyn ute på juldagspromenad med barn,barnbarn å hela faderullan. Frågade om dom hade hört nån hund och det hade dom, han hade drivit runt dom när dom kom och gick. Stod där å väntade tills jag ser han vänder nere vid havet i berget och kommer tillbaka så jag kan ropa på honom och koppla mitt i folkhopen.
Blev en kortare tur på 2,5 timme men han fick iaf 1,5mil i benen...vad han drev? Ja ganska troligt räv.

Är ledig lite förmiddagar nu men tillbringar dom med Lovisa så Iso får vila nån dag till, men är långledig runt nyår så då ska vi köra på igen och hoppas på lite snö så vi får lite bättre väder å före.
Återkommer givetvis då! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar