Välkommen

Här inne så berättar vi och delar med oss av vårat liv med Hamiltonstövaren SJCH NOJCH SUCH Topsygårdens Iso.
Vi delar med oss framförallt av våra jaktliga äventyr, men även av det vardagliga livet.
Du är välkommen att följa våra äventyr, och tveka inte att fråga om det är något du undrar över!


torsdag 3 oktober 2013

suck...

Jakten med hund kan ge huvudbry, finns det nåt man aldrig blir fullärd om så är det just den, finns det nåt som leder till spekulationer så är det just den..där ligger aktiebörsen i lä med råge!

Idag stack vi till Härnösand för "säker" jakt och bössan var laddad.
Släppte Iso som jag trodde var mör efter några tuffa dagar, men han var pigg och glad och drog iväg med en jäkla fart, slog en stor sökring och korsade sen den en gång i mitten innan han kom till mig, han drog sen åt andra hållet 600m och kom där på slag som jag planerat.
Sen började det igen...väntan...denna jävla väntan..han nöter å ringar å nöter å ringar å rotar å ringar å nöter å rotar å ringar....5 timmar gick han på slag oavbrutet tills jag gick ikapp han och skrek fast honom och avbröt...han får inte upp helt enkelt!
Vad sitter det i? Iso? Ja självklar, men även grå/vita harar i grönskande skog, nattfrost som tinade i solen 30min in på slaget, 15c varmt 3 timmar in på slaget, klar natt =stor traj, ja det finns hundra anledningar men få säkra svar :-)
Jag vet ju att det kommer komma, upptagen och dom där riktiga dreven jag vet att han kan leverera!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar