Välkommen

Här inne så berättar vi och delar med oss av vårat liv med Hamiltonstövaren SJCH NOJCH SUCH Topsygårdens Iso.
Vi delar med oss framförallt av våra jaktliga äventyr, men även av det vardagliga livet.
Du är välkommen att följa våra äventyr, och tveka inte att fråga om det är något du undrar över!


torsdag 24 januari 2013

Unghundskamp för hamiltonstövare

Vi tänkte ju ställa upp jag och iso på lördag, men då det inte kommit nån snö på marken, jag jobbar egentligen från kl 12 men hade dispans till 17 så valde jag att ställa in. Skaren har börjat släppa lite, men till veckan ser det ut att bli väder för att kunna jaga igen så till nästa helg siktar jag på att starta Iso.
Var upp igår och kollade föret och det är trampat nåt kopiöst överallt, och det är som sagt inte optimalt just nu, jag vill inte chansa nåt mer nu, utan håller mig hellre lite kall vad gäller provbiten så jag kan ge iso så hyggliga förutsättnigar som möjligt, för då vet jag att han kan köra å det riktigt bra dessutom.

Istället så ska jag bedöma ett rörligt elit på söndag med en hund och ägare jag aldrig träffat, skall bli spännande, hoppas vi får en trevlig dag i skogen med ett klingande hamiltondrev.
Nu önskar jag givetvis Topsygårdens Twix och fia lite extra till Lördagens unghundsbatalj! Men hoppas givetvis på fina resultat rakt över! Återkommer om väder och vind och ev provstart för oss!
Måtte gudarna vara med oss en gång för alla!

Ha d  å trevlig helg!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar