Välkommen

Här inne så berättar vi och delar med oss av vårat liv med Hamiltonstövaren SJCH NOJCH SUCH Topsygårdens Iso.
Vi delar med oss framförallt av våra jaktliga äventyr, men även av det vardagliga livet.
Du är välkommen att följa våra äventyr, och tveka inte att fråga om det är något du undrar över!


torsdag 18 oktober 2012

släpp 22

Idag åkte jag och Iso till Härnösand, jag sov över och vaknade runt 07, men väl på marken så laddade jag på uppför backen med bilen där vi skulle vara, nu hade den regnat sönder så bilen kördes fast å det grövsta.
Bra start på morgonen, hur som helst så lät jag bilen sitta fast och släppte lös Iso strax  efter 08.
Han sticker iväg och börjar göra sökrunda på sökrunda med bra fart, har nog aldrig sett honom så effektiv i lagomt högt tempo tills klockan blev 10.40 då upptaget kom.
Härlig musik spred sig över bergen och jag fick se haren 2 gånger, sista gången gjorde han ett jätteskutt över en sönderskuren väg, ett hopp på alla gånger två meter och brände iväg så löven sprutade..sen var dagen förstörd. Iso drev vägen och med en liten hint från mig så kom han över vägraset med och drev vägen neröver med en jäkla fart, sen tog det stopp. Efter 3 timmar energiskt och tjurigt letande hittade han inte haren igen, men nöd å näppe fick jag in honom i bilen.
Det blev iaf 40min fint drev idag..alltid något:-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar