Välkommen

Här inne så berättar vi och delar med oss av vårat liv med Hamiltonstövaren SJCH NOJCH SUCH Topsygårdens Iso.
Vi delar med oss framförallt av våra jaktliga äventyr, men även av det vardagliga livet.
Du är välkommen att följa våra äventyr, och tveka inte att fråga om det är något du undrar över!


fredag 12 oktober 2012

släpp 20 samt älgjakt

Hösten en vacker och underbar årstid
Dagarna går och hösten likaså, man får nästan lite panik. Snart är snön här och då är också jakten i princip slut, de dagar man får är rena bonusdagar.
Förra veckan var vi ut en sväng jag och iso och tänkte ta en hare, men efter 3 timmar på slag så gav vi upp och åkte hem då jag också skulle jobba på em, man kan inte chansa på allt för sena upptag då.
Saknade rätta trycket i honom även då, även om det var lite bättre.
Nu har han iaf fått vila i ca 1,5vecka då jag varit och jagat älg i Hälsingland, hoppas att det gjort gott då han har ganska mycket jakt i kroppen under första delen av hösten.
Älgjakten är inte mycket att hurra för, var rätt nära att få på mig ko med två kalvar på måndagen men annars var jag rätt offside, 6 ekorrar och en räv är det vilt jag sett under 4 dagars jakt.
Imorgon lördag är det slaktning av de skjutna älgarna så då bär det ner igen då jag fick åka hem i torsdags då jag måste jobba.
Förhoppningsvis kan jag släppa Iso på Söndagen därnere om inte vädret sätter stopp, prognosen ser inget vidare ut med snöblandatregn, men den har ändrats förr.

Där nere i slyn gick ko med två kalvar under måndagen, men fick bara höra och ett fint hundarbete av en 20månaders jämthundshane
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar