Välkommen

Här inne så berättar vi och delar med oss av vårat liv med Hamiltonstövaren SJCH NOJCH SUCH Topsygårdens Iso.
Vi delar med oss framförallt av våra jaktliga äventyr, men även av det vardagliga livet.
Du är välkommen att följa våra äventyr, och tveka inte att fråga om det är något du undrar över!


onsdag 14 december 2011

Nu går tiden igen..men ett drev har vi fått till iaf

Hej igen! Står lite stilla här då vädret är dålig och föret lika så, men igår var jag tvungen ut.
Trodde det skulle vara ok då det regnat under natten och vart plus, men väl på plats var det is och is och åter is blandat med hårdfrusen snö på några cm, dvs lite skarpt.
Men han fick komma lös ett tag iaf å springa av sig det värsta tänkte jag, jo tjoflöjt...
Försvann som en avlöning vid släpp, efter 2timmar på slag går jag mot området han vart på, ser harspår efter vägen i den lilla snö som fanns, följde dom 20m och rätt vad det är vid bergskanten står jag helt plötsligt under metern ifrån haren sm ligger och toktrycker på en sten och tittar på mig, sekunden senare kommer iso i spåren, jag sparkar lite snö på haren som flyger iväg och cirkusen var igång!
Blev en repa på kanske 40min, med hackigt drev på isen och den hårda snön, var ca 15min som gick med ett jävla tryck men sen blev det strul i en trevägskorsning där man knappt kunde gå utan att slå ihjäl sig, kopplade efter 30min tappt och kollade tassarna som var helt fria från blesyrer och oömma! Han har bra fötter som jag trott tidigare, men för att inte utmana ödet mer så åkte vi hem och väntar nu på snö som verkar komma på söndag, så till veckan får nog gammelhusse åka med iso till skogs då jag jobbar, men sen är det julledigt och då hoppas jag vi ska jaga ordentligt..kanske till och med starta igen om allt funkar som det ska och föret är som det ska..men det blir inte start på hemmaplan har jag bestämt iaf.

Lycka till i skogen! Är det nån topsygårdare som är inne och tittar,skriv gärna i gästbiken hur det går för er och hundarna!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar