Välkommen

Här inne så berättar vi och delar med oss av vårat liv med Hamiltonstövaren SJCH NOJCH SUCH Topsygårdens Iso.
Vi delar med oss framförallt av våra jaktliga äventyr, men även av det vardagliga livet.
Du är välkommen att följa våra äventyr, och tveka inte att fråga om det är något du undrar över!


tisdag 20 december 2011

Idag fick jag komma lös!

Började trevande med att gammel husse ringde husse och berättade att skaren låg hård på marken nära havet och att det var kört att släppa där..jävla skit..ska det aldrig ta slut? Men åk på andra sidan och kolla sa husse och sagt och gjort det gjorde vi, där träffade vi mer harjägare med finnstövartiken välikyles xxxxx vad hon nu heter :-) tappade namnet helt, är husses jaktkompis hund iaf, dom hade hittat ett harspår och snön var mjuk så det skulle gå att släppa, vi åkte längre upp på marken och började leta, men inte ett harspår någonstans..jag var lös i ca 3timmar i snö som på öppna ytor var säkert 4dm där jag fick simma och inne i skogen så man skulle kunna haft gympa skor, ja alltså inte jag men husse :-) jag letade i den djupa snön och sprang 1 mil enl gps men ingenting, inte ett rävspår ens, inte en fågel ingnting hade vart upp och vandrat.
Längre ner på marken där det också garanterat finns flertalet harar var det några spår utan det var endast den som hoppat efter vägen som vart uppe, vilket finntiken även fick upp men haren gick direkt ut på den plogade vägen och det blev för svårt för den unga tiken, räven hade nog skrämt upp den haren alt lodjur då det var tass avtryck i harspåren efter vägen på morgonen och med tanke på att ingen annan hare vart uppe.
Vi gick iallafall drevlösa idag men jag fick tömma lite energi iaf!
Imorgon åker jag med gammelhusse igen och Lasse till tuna utanför sundsvall för att prova lyckan, bitvis mycket snö där med men inte så att det inte skall gå att jaga förhoppningsvis, färemot lovar dom kallt imorrn så möjligtvis att det sätter stopp då jag inte gärna vill frysa picken av mig..men det blir nog inte så kallt säger husse, flyger lite snö nu i luften kl 23.30 och det är minus 3,5 i stan...å husse han har ju kolla han ;-)

Rapport imorn kommer om hur det gick!! Nu är jag rejält nyäten och redo för ytterligare en fajt med snön! Känns inte att jag vart ut idag..springer fortfarande runt runt här hemma och vill ut stup i ett...orkar knappt lägga mig och vila...fast nu ska jag lägga mig på bädden i trisstes å längta till morgondagen.
...eller jag hittade ett ben jag ska gnaga på nu ett tag tills husse får kliva upp och ta det av mig så jag inte väcker hela huset..

PÅ återhörande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar