Välkommen

Här inne så berättar vi och delar med oss av vårat liv med Hamiltonstövaren SJCH NOJCH SUCH Topsygårdens Iso.
Vi delar med oss framförallt av våra jaktliga äventyr, men även av det vardagliga livet.
Du är välkommen att följa våra äventyr, och tveka inte att fråga om det är något du undrar över!


fredag 25 november 2011

Iso på skogstur med gammelhusse och Lasse


(grötigt på mitten)

Skickade Iso till skogen idag i ett område utanför Sundsvall, regn under natten och en blåsig morgon.
Väl på plats var visst några skogsmaskiner i full färd att uträtta ett dagsverke, samt stigröjare mfl.
Iso kom iaf lös och efter dom första äre varven han allt som oftast gör så for han iväg på några sök turer, försvann väl som jag förstått 1,2km bort och var borta i en timme innan upptaget kom en bra bit bort, drev i 25min innan det blev stopp i vad jag fattat det som Sveriges tätaste slyskog med en bäck i mitten..ett påstick i första drevet mitt i skall tilläggas.
Tappten var i ca 1timme och 10min om jag förståt det rätt innan n
ästa påstick kom, ytterligare 25min drev med påstick mitt i drevet och så tappt på samma ställe inne i slyområdet där drevet rört sig vilket ni ser på gps kartan.
Det hade börjat regna och blåste som var påtaglig drev med sig isiga vindar så efter 55min tappt så kopplades iso och fick åka hem.
Jag är nöjd ändå...han ligger ute och sköter upptagen själv även på långa avstånd under sämre förhållanden, han löser tappten efter 1timme vilket inte brukar vara så lätt..han ligger i och nöter, ger sig inte och visar jaktlust.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar