Välkommen

Här inne så berättar vi och delar med oss av vårat liv med Hamiltonstövaren SJCH NOJCH SUCH Topsygårdens Iso.
Vi delar med oss framförallt av våra jaktliga äventyr, men även av det vardagliga livet.
Du är välkommen att följa våra äventyr, och tveka inte att fråga om det är något du undrar över!


måndag 24 oktober 2011

söndags jakt!

(kryp in hare)
I söndags var vi åter i skogen, släppte iso och han pinnade iväg, var borta 20min innan han kom förbi mig i full fart där jag satt mig på berget, gick en lov bakom mig och började slaga, jag hade sett harskit så antog att haren snart skulle vara på benen.
efter 20 minuter kommer upptaget 400m bakom mig, jag sitter lugn och tittar efter haren då helt plötsligt en fin räv kommer travandes förbi mig på 20m.
Hoppar upp från ryggsäcken å lägger mig bakom en stor sten med kopplet i näven medans iso kommer i fullt drev neröver, hoppar fram och skriker fast han och kopplar och går ner till bilen och byter område.
Släpper vid stugan och han sätter igång och söker mycket bra, kommer på slag efter ca 1tim och 2,5tim senare är haren på benen, är dock stark blåst och haren sticker direkt ner på stenarna till havet och hoppar i vågorna, blir såklart genast problem.
Jag går ner å försöker se om haren lagt sig medans iso rotar överallt men inget mer,haren var spårlöst borta.
Klockan började bli mycket så jag kopplade och åkte hem!
Tisdag kör vi igen, då hoppas vi på lite bättre jakt på rätt viltslag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar