Välkommen

Här inne så berättar vi och delar med oss av vårat liv med Hamiltonstövaren SJCH NOJCH SUCH Topsygårdens Iso.
Vi delar med oss framförallt av våra jaktliga äventyr, men även av det vardagliga livet.
Du är välkommen att följa våra äventyr, och tveka inte att fråga om det är något du undrar över!


torsdag 22 september 2011

Onsdag och torsdag blandad kompott

Onsdag och vi följde med jaktkompisen Björn till hans mark upp i stor selet, fantastisk natur och fina marker, men denna dag med tjock dimma som låg som en lock över marken, iso var inte på sitt bästa humör och var trång i söket å ganska loj, kom på slag med fick ingen ordning. Om det var att han var på helt okänd mark vet jag ej eller om han hade dålig dag är svårt att säga.
Vi åkte hem ganska molokna, men bestämda att vi ska dit å prova igen! För vilka marker!
Idag torsdag sattsade vi på marker Iso känner igen istället för! Efter 30min blev det upptag å vi postade ut då vi bestämde att vi skulle skjuta en hare för honom idag, efter 15-20min small det hos Björn vid upptagsplatsen, jag går upp å tänker möta upp Iso som driver för fullt, men 20m från haren sätter han full fart upp i berget å drevet går i stor bukt bortåt..jag å björn kollar på varann å undrar om det brunnit fullständigt för hund stackarn, men så ringer farsan å säger att en stor fin hare passerat honom med Iso 3min efter, Björn hade alltså skjutit en stänkhare.
Iso håller igång 60min tappt fritt, vilket följs av 10 min tappt, sen drev 20min och ytterligare tappt, jag ser haren 2ggr med kommer inte till skott, sista gången är Iso över 35min efter och det börjar lukta dåligt. Att han dessutom sprang över stänkharen gjorde att vi kopplade och avbröt för dagen, han fick nog ihop med råge ett 2a pris när man summerar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar