Välkommen

Här inne så berättar vi och delar med oss av vårat liv med Hamiltonstövaren SJCH NOJCH SUCH Topsygårdens Iso.
Vi delar med oss framförallt av våra jaktliga äventyr, men även av det vardagliga livet.
Du är välkommen att följa våra äventyr, och tveka inte att fråga om det är något du undrar över!


måndag 19 september 2011

Hej å hå, här går det i sirap!



Så var första älgjaktsveckan över och vi är hemma igen, En älg blev det för husse, ett cykelstyre med handbroms som kom för hund på ett fint sätt, blev ett enkelt skott på 15m och knall och fall.
Ur älgjakts synpunkt blev det en rekord vecka med 6 vuxna älgar på cA 1100h vilket är rekord med stora mått och fulla frysar.
Jag då? Jo andra dagen på älgjakten dvs i söndags så fick jag komma lös efter min rehab, var överlycklig och sprang som ett tok i 1,6km innan jag styrde kosan över en bergsknalle och det var det sista husse såg eller hörde av mig på 2,5tim, att jag drev något det har han listat ut på gpsn men jag höll till i grannbyn så han hade lite svårt att höra nåt.
När husse var nöjd så klättrade han upp på det högsta berget och visslade i sin tomhylsa, då var jag 900m bort, efter 10min så var jag tillbaka hos husse och vi kunde gå hem.
Tassen slipades ner och är nu helt läkt och bra efter den trippen.
Sen under veckan gjorde vi 3 em släpp men det regnade och blåste vareviga dag men jag jobbade på och gjorde turer på allt mellan 10-40min utan att lyckas resa nån hare.
Igår söndag 18/9 åkte vi till hälsingland och släppte på första frosten, kom på slag direkt och försvann 20min, kom tillbaka och tog om och var sen borta i 1tim och 15min innan jag kom tillbaka, då ville jag inte jag nåt mer och husse var väldigt brydd och fundersam, men han säger att han nog vet varför och att det kommer bli bättre nu i veckan då vi åker till viksjö ons och tors för att prova hararna där, på söndag får nog gammel husse ta mig till skogen! Hör du d!?

Usch..man känner hösten rinner iväg...å för varje dag utan upptag så går den om än ännu fortare! Till helgen är det zon prov förresten! Husse går som asspirant och rapporterar givetvis hur det går här framöver!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar