Välkommen

Här inne så berättar vi och delar med oss av vårat liv med Hamiltonstövaren SJCH NOJCH SUCH Topsygårdens Iso.
Vi delar med oss framförallt av våra jaktliga äventyr, men även av det vardagliga livet.
Du är välkommen att följa våra äventyr, och tveka inte att fråga om det är något du undrar över!


onsdag 24 augusti 2011

Tråkigheter...

Åkte till skogen idag igen, hade tänkt köra ons, tor,sön denna veckan men nu blir det vila iställetför! Åkte som sagt till skogen idag och släppte 04.30, iso jobbade på bra i högt tempo och kom på slag som inte verkade lukta speciellt mycket, avancerade en bit och han fortsatte med sina turer..framåt 07.00 så började motivationen tryta som det verkade, han föll i "gamla" valpfasoner och ville inte jaga nåt mer då jag satt ner i ett älgpass och halvsov..efter ett tag så trött humöret på morgontrött husse och Iso fick sig några väl valda ord..och efter ett tag så lommade han iväg och var borta i 15-20min på samma ställe där haft slagen tidigare på dagen, såg dock på han att det inte luktade så mycket, började bli varmt så jag började dra mig mot bilen medans jag ser Iso komma på nya slag som luktade bra, då han kommer förbi mig på slaget så ser jag att han är alldelles röd om höger framtass, stannar honom och upptäcker en ful skär skada i trampdynan på "lilltån" ut mot klofästet.
Så där är vi nu, men hund i bandage och förvarnad om läktid på 3veckor, känns verkligen tråkigt! Men sånt händer och nu får vi fokusera på att detta läker som det ska och det skall vara riktigt i ordning innan han får jaga igen så inte detta blir nåt återkommande framöver.
Hoppas vi slipper åka in för att sy iaf, men et blödde fortfarande lite ikväll så får ta det beslutet imorgon, då måste dom göra nya snittytor i såret så då förlänger vi sjukskrivningen ännu mer..vi får se vad som händer!!
Nu får vi sitta å avundas alla ni som kan vara i skogen å jaga! Hoppas ni får härliga drev och kalla mornar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar