Välkommen

Här inne så berättar vi och delar med oss av vårat liv med Hamiltonstövaren SJCH NOJCH SUCH Topsygårdens Iso.
Vi delar med oss framförallt av våra jaktliga äventyr, men även av det vardagliga livet.
Du är välkommen att följa våra äventyr, och tveka inte att fråga om det är något du undrar över!


onsdag 6 april 2011

Härliga vår!






Tiden rullar på och på måndag är det dax för jobb igen, då har man vart hemma 3 veckor sen lilla tjejen kom, som nu har fått ett namn! Aina Lovisa margareta är min dotters namn.
Iso killen är som han är, världskrig igår då jag skulle ge han lite öronskölj då han gått å skakat öronen ett tag..han blir helt hysterisk och jag tillslut totalt vansinnig!! Inget hjälper det andra men när han skriker innan jag ens tagit i örat då tryter nerverna på husse..man kan göra precis vad som helst med honom men rör man öronen så är det direkt cirkus.
Har cyklat 5ggr med honom så han får sträcka ut lite, imorgon blir det nog en tur till, då ska han få gå 1,5mil iaf så han får blåsa ut lite grann..
Idag hade vi lite social träning, promenad ner till stan och sen blev det glass på torget i solen och lite stadsvandring, han kan om han vill kan jag säga iaf, lugn och fin, går fot och är helt obrydd trots att det sprang folk överallt och hundar som gick runt.
Roligt också att se hur vissa människor reagerar när dom ser en stövare, jag har då aldrig sett nån i Sundsvall centrum tidigare, många lyser upp när dom ser honom, man ser att många framförallt äldre har en relation till stövare.
På vägen hem så gick jag in på fotoaffären då körkortet måste förnyas, 2 kvinnor var inne i butiken och en lite golv mopp till hund, ena kvinnan frågar mig om jag är hundrädd?
Nej jag har en själv här ute sa jag och berättade att det var en stövare, varav kvinnan springer till dörren å tittar ut och skriker till sin arbetskamrat
- EN HAMILTON!!
- MEN VAD SÄGER DU!
-JA KOM Å SE!
-MEN HERREGUD VAD LÄNGESEN!

Tanterna blev helt till sig och det visade sig att den ena haft en hamilton vid namn Jack som blev 13 år för länge sedan. Iso visade uppskattning genom att försöka köra över golvmoppen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar