Välkommen

Här inne så berättar vi och delar med oss av vårat liv med Hamiltonstövaren SJCH NOJCH SUCH Topsygårdens Iso.
Vi delar med oss framförallt av våra jaktliga äventyr, men även av det vardagliga livet.
Du är välkommen att följa våra äventyr, och tveka inte att fråga om det är något du undrar över!


söndag 20 mars 2011

Usel uppdatering...





..ja det är man kanske inte ensam om, men till mitt eget försvar så har det varit lite skralt att skriva om som jag sagt tidigare, hade tänkt att skriva lite mer om tankar och funderingar om olika saker som rör stövare och jakt, men har lite annat att fundera på nu med också så det kanske kommer framöver.
I övrigt har jag börjat sätta ihop ett nyhetsbrev till Svenska stövarklubben, en viktig platform i arbetet att få med fler medlemmar och förhoppningsvis några ur den yngre generationen.
Att jobba med sociala medier likt Facebook, och andra tekniska medel tror jag är en viktig del att ha som grund för att man som förening skall kännas
uppdaterad och att det blir lätt att hitta information mm.
För vem behöver i ärlighetens namn söka information idag? Två knapp tryck och man vet direkt om en Isbjörn i Arktis fött tvillingar eller om någon indian stam nyligen fått bredband.
Ni anmäler er till Nyhetsbrevet på www.stovare.se givetvis helt gratis!
Anglings mäster Eriksson i dassande vårsol idag söndag, vi provade tjärnen i Härnösand med 21 angeldon, 3 gäddor är i särklass sämsta fisket där någonsin! Tur att vädret var magiskt!
En härlig brasa och kälken på våris, vägen fram till stugan slingrar sig genom marken och jag är inte direkt orolig för hartillgången iaf, väldigt mycket harspår överallt, lite rävspår och inget färskt efter lodjuren.
Årsmöte med Västernorrlandsstövarklubb på Nipanhotellet i Sollefteå nu i lördags.
Ett 30-tal medlemmar hade samlats och mötet inledes med föreläsning av fjällveterinären från Strömsund, intressant föreläsning och nyttg för alla som var där skulle jag tro.
Vad som bestämdes på årsmötet går att läsa framöver på västernorrlands hemsida.
Matte malin och lilla fröt i magen samt Fis Iso passade på att lapa sol medans jag hämtade bilen.
Snart är det dax för försäsongsträningen igen, eller igen..för första gången egentligen då jag var väldigt sparsam förra sommaren, men nu har han växt klart så nu klarar han sig inte undan cykelträning mm. 21 Augusti skall han med målmedveten träning stå som en fijolsträng och vibrera i kopplet när första släppet kommer ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar