Välkommen

Här inne så berättar vi och delar med oss av vårat liv med Hamiltonstövaren SJCH NOJCH SUCH Topsygårdens Iso.
Vi delar med oss framförallt av våra jaktliga äventyr, men även av det vardagliga livet.
Du är välkommen att följa våra äventyr, och tveka inte att fråga om det är något du undrar över!


fredag 10 december 2010

Morsan löper å jag fryser ballarna av mig....



Sena nätter med julbordsjobb nu i 2 veckors tid, tung period.
Klve upp i morse iaf för att åka ut med Iso en stund, hade -9 när jag klev upp.
Åkte uppåt vid halv 9 och halvvägs hade temp sjunkit till -15...s
atans skit!

Kom fram och temperaturen höll i sig, jag hamnade vid ett kaffebord i en timme för att surra lite harjakt och hälsa på lilla finnstövartiken, vid halv 11 så hade det blivit 13grader så jag for ut en sväng upp på en vädplan och släppte där, medan
s jag satt mig på den varma motorhuven, Iso drog och sökte av ett område, var en 5-600 meter bort och låg där ett tag innan han kom tillbaka och tog en ny sväng, jag kopplade sen efter att han fått springa i ca 1tim...är kallt..skitvinter...

På andra sidan marken dit jag tänkt åka, där jag inte varit så mycket för att vägen varit oplogad var dom och skottade idag, harspår var det i massor, och rätt vad det var så kom det även en liten liten vit hare och skuttade längs vägen, måste ha varit en 3e kullare, sköts en liten hare lite längre ner där jag var idag för nån vecka sen..verkar ha varit gynnsamt då dom haft 3 kullar och dom överlevt.
Ska åka dit på söndag och kanske få tag på den krabaten eller nåt av hans syskon..ska tydligen bli runt 5-6 grader då...
(bilden från västerbottenslänsstövarklubb)

Mamma Rånedalens Sessan ska förhoppningsvis bli mamma igen också!
Hoppas vi att vi får lite halvsystrar kanske:-) Stenslands Tello är den tilltänkta pappan, vinnare av lycksele provet 2010

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar