Välkommen

Här inne så berättar vi och delar med oss av vårat liv med Hamiltonstövaren SJCH NOJCH SUCH Topsygårdens Iso.
Vi delar med oss framförallt av våra jaktliga äventyr, men även av det vardagliga livet.
Du är välkommen att följa våra äventyr, och tveka inte att fråga om det är något du undrar över!


måndag 27 december 2010

Äntligen lite jakt!!


Kom hem från jobbet idag vid 17, gick in och hämtade Iso för att gå vår vanliga sväng för lite kisseri. Kommer ut på gatan utanför huset då han börjar snurra som en tok..
Rätt vad det är börjar han väcka som ni ser på filmen, var för mörkt för att jag skulle se vad det var för nåt han reagerade på..vi är ju trots allt i stan och här ser man nästan aldrig nåt vilt, jag har då inte sett nåt förrutom nåt rådjur i sommras, men dom har inte setts till på länge.
När jag avslutar filmen iaf så börjar han driva för fullt, släpar mig i kopplet nedför en backe å då ser jag rävspåren..får stopp på honom då skriker han rakt ut och blir galen..får med full kraft dra han med mig medans han går på bakbenen och skriker...samtidigt kommer en "fågelhund" och går rakt över spåren och dess husse kollar på oss och undrade nog vad som stog på...
Nu håller han på att riva lägenheten för övrigt..blev helt tokig nu efter det där, står på ytterdörren och skriker...ska gå å försöka lugna stollet nu...trevlig kväll!

1 kommentar:

  1. Hahah, så jävla kung=) man ser ju helt klart att det är något väldigt intressant han väcker på=)

    // jerry

    SvaraRadera