Välkommen

Här inne så berättar vi och delar med oss av vårat liv med Hamiltonstövaren SJCH NOJCH SUCH Topsygårdens Iso.
Vi delar med oss framförallt av våra jaktliga äventyr, men även av det vardagliga livet.
Du är välkommen att följa våra äventyr, och tveka inte att fråga om det är något du undrar över!


måndag 8 november 2010

Dax igen! Iso vibrerar i hallen :-)

Snart Tisdag, måste ta oss igenom natten först, pappa kommer och hämtar Iso 07.30 och åker till härnösand, jag har lite att titta på under morgonen med matte Malin så jag åker upp till kl 10.00.
Då är det bara hoppas det är full fart i skogen redan! :)

Han är pigg nu kan jag lova, 4 dagar utan motion gör sitt.
Vad jag hört så driver alla Iso:s kullbröder, från Max och Robert i Luleå så har jag direkt rapportering nästan varje skogsdag, och Max börjar bli riktigt duktig, i lördags gick han 2 tim med råge vilket är häftigt att höra!
Med en någorlunda hygglig hare tror jag Iso har potential att driva nån timme men han är fortfarande lite för barnslig, tar gärna till lek framförallt på morgonen innan det kommer nått gott i näsan, inte varje gång men lite då och då.
Han är fortfarande lite osäker och valpig när han inte får ut tappterna, då vill han gärna leta upp mig och skriker av glädje då han känner mina spår, men det blir bättre och bättre, sist låg han kvar på tapten i över en halvtimme vilket var ett framsteg.
Ska försöka skjuta en hare för han nu så han får lugga lite grann och känna på det på riktigt,
sen får det andra komma som det vill.
Ingen snö än så länge på marken, natten mot onsdag ska det tydligen komma men sen till helgen så kommer några plusgrader igen.
Bra så att tjärnar och sjöar får frysa till ordentligt innan snön lägger sig.

Kommer givetvis med rapport under morgondagen!
Skriv gärna i gästboken hur det går i skogen för er som är ute å jagar!!

Må gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar