Välkommen

Här inne så berättar vi och delar med oss av vårat liv med Hamiltonstövaren SJCH NOJCH SUCH Topsygårdens Iso.
Vi delar med oss framförallt av våra jaktliga äventyr, men även av det vardagliga livet.
Du är välkommen att följa våra äventyr, och tveka inte att fråga om det är något du undrar över!


söndag 17 oktober 2010

Veckan som varit i bilder! Och lite mer..






Nu är vi hemma! Veckan har gått fort även om det har varit långsamt här på bloggen :-)
Veckan kan sammanfattas i hård blåst, björnrivna älgar, dålig älgtillgång och varg.

På onsdagen så fick jag en smygandes oxe på mig som föll för första skottet på ca 50m, på måndagen hittade en hundförare en riven älgko och på fredagen på samma område hittade en annan hundförare förberedelse till björnide. På torsdagen gick jag över en kanon fin mark och filurade på att här skulle jag släppa Iso idag söndag då det är fin harmark, men 1tim in på jaktdagen så ropar en passskytt att en gigantiskt stor gulaktig varg går förbi han på 20m, den hade passerat ytterliga 2 st innan den försvann in på grannmarken med älgar framför sig och observerades av ytterligare älgjägare där, så jag gick aldrig dit idag utan åkte hem och for upp till härnösand. Iso var fjantig och trög så jag höll på få ett frispel första timmen, hur som så kom han på slag efter ett tag och började rota på i 1,5 tim ca, fick dock ej ut slagen så vi gick ner mot bilden ,kom på nytt slag men då ville jag hem då vi ska ut imorrn och på tisdag också, samt att matte inte var helt nöjd med att vi kom hem lördag kväll efter en veckas älgjakt och drog direkt söndag morgon på lite harjakt :-) ...aja..ni vet hur det är..finns inga genvägar till att forma den duktiga stövaren..träning träning och åter träning.

Återkommer imorrn om hur det går i skogen!
Klicka på bilderna så blir dom större!!
Aj Aj Aj Iso...inte röra..
älgen lastad, morbror Lennart ser nöjd ut!
Min älg på väg till slakteriet
Trollmyra där 7 taggaren kom smygandes
Den enda älg jag såg på veckan, som också blev den älg som stupade för 308:an
En 16 taggare blev jaktens ståtligaste oxe, dock lite dåliga anlag trots antalet taggar
Björnriven ko hittades direkt på morgonen, björnspår i sanden hittade jag vid hemgång
Kolbulle på marskulsmyra
Farbror lassebos joker

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar