Välkommen

Här inne så berättar vi och delar med oss av vårat liv med Hamiltonstövaren SJCH NOJCH SUCH Topsygårdens Iso.
Vi delar med oss framförallt av våra jaktliga äventyr, men även av det vardagliga livet.
Du är välkommen att följa våra äventyr, och tveka inte att fråga om det är något du undrar över!


söndag 3 oktober 2010

Söndag och vi är inne på den 2a jaktmånaden..tiden rullar på..


Släpp idag 07.25 Iso var pigg och låg ute konstant, efter 20min sticker han över bergshällorna och skäller 2 skall nere i granskogen, ser på gps att han sticker ca 300m men stannar och vänder om.
Ingen aning vad det var?
Vi gick vidare utan att hitta något intressant, kom till en myr och jag satt mig ner och tog det lungt medans Iso låg ute 200m bort ca, rätt vad det är hör jag ett flåsande och konstigt ljud, tittar upp och har en lockande älgtjur 20m ifrån mig, Iso är rakt bakom honom och jobbar, oxen går sakta emot mig, och när han kom så nära som 10m då fick det vara nog och jag slog ut med armarna och skrek åt han att ge sig iväg...sällan ser man en älg göra en 360 i luften och försvinna så snabbt som honom..synd att mobilkameran var inställd på videolängd för mms, annars hade jag kunnat film längre men nu så avbröt kameran själv inspelningen.

Hur som så kom Iso 3min senare och gick rakt över spåren, vädrade lite och kollade uppöver där oxen kastade, jag började gå och sa till Iso att nu går vi vidare, utan tvekan hängde han med mig och lämnade älgspåren utan att se allt för besviken ut, vi har haft mer älg idag som kutat omkring oss men han tar inte på dom om han möjligtvis inte ser dom vilket han antagligen gjorde i morse då det troligtvis var älg han skällde på.
Inga upptag på hare och egentligen inga slag även om vi hittade färsk harskit på 3 olika ställen.
Kanske luktar för lite om dom var uppe sent igår kväll? vet inte riktigt varför han inte jobbade mer på dom än vad han gjorde men det kanske inte är så lätt..

Imorrn tar vi nya tag och åker på en helt ny mark antagligen, då är vi 3 passskyttar så får han löst en hare då jäklar!! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar