Välkommen

Här inne så berättar vi och delar med oss av vårat liv med Hamiltonstövaren SJCH NOJCH SUCH Topsygårdens Iso.
Vi delar med oss framförallt av våra jaktliga äventyr, men även av det vardagliga livet.
Du är välkommen att följa våra äventyr, och tveka inte att fråga om det är något du undrar över!


tisdag 31 augusti 2010

Bilder från veckan som varit.

En ny förmåga på skogen i härnösand, en liten finnstövarvalp från silltamäkis uppfödning, som skall kriga om hararna med Iso framöver
Efter en dag i skogen, tar man gärna plats på kökssoffan med huvudet på kudden
SKÖÖÖÖNNTT!

Gårdagens tecken på att det finns hare på marken, Iso kände vart den hoppat men hade nog inte riktigt motivationen att reda ut slagen i det regniga vädret.



Idag när Matte och Husse har städdag så tog jag plats i fotöljen i hallen, på husses jaktkläder så han inte går till skogen utan mig!!
Där ligger jag ofta förövrigt, och jag får det :-)



2 kommentarer:

  1. Funderar hur det kan va skönare att tränga ihop sig så man ligger som en ihopknövlad korv? När det finns en stor och skön bädd på golvet...Kan du svara på det Iso?
    Det syns att ni är bröder du och Skott:-)
    Kram på dig/ Skotts farmor

    SvaraRadera
  2. Det bara är skönare! :-) Och så mycket roligare än att ligga på bädden, allt som är enformigt är INTE kul! Jag vill prova NYA saker oavsett om dom är bra för mig eller inte, som att äta ved, inte så gott, men kul! Äta gräs tex, jag kräks men det är roligt! Springa allt vad jag kan i ringar runt husse tills jag ramlar ner i ett dike eller liknande och slår luften ur mig, det är inte så skönt men det är kul! Kan Skott alla dom här sakerna också??? :-) jag kan mycket mer roliga saker också! :-) Bär iväg tvätt från badrummet, äta saker som inte är mat från golvet, klämma in mig under köksoffan så jag inte riktigt kommer ut igen, strimmla sönder posten..visst äääär jag duktig :-)) !!

    SvaraRadera