Välkommen

Här inne så berättar vi och delar med oss av vårat liv med Hamiltonstövaren SJCH NOJCH SUCH Topsygårdens Iso.
Vi delar med oss framförallt av våra jaktliga äventyr, men även av det vardagliga livet.
Du är välkommen att följa våra äventyr, och tveka inte att fråga om det är något du undrar över!


måndag 17 maj 2010

Sommar promenad

Jag och Iso tog en två timmars promenad idag, solen lyste, blå himmel och fåglarna kvittrade.

En underbar årstid detta, skönt att sommaren äntligen kommit och att hösten känns lite närmare, vi gick en traktorväg upp i skogen här i stan, kom på 2 älg pass, jag visste inte att det jagades älg här ovanför stan faktiskt. Iso hittade givetvis resterna av en skottplats i höstas och på 2 sekunder hade han hela käften full med älghår.....man blir imponerad....

Sen på hemvägen så gick han så fint i sitt långa koppel på 5m, tills det brann fullständigt helt plötsligt och han fick ett energi utlopp utöver det vanliga..sprang som en tok framåt tills linan tog slut efter 2 nano sekunder vilket resulterade i en kulerbytta bakåt, i luften vänder han och provar åt andra hållet med samma resultat, snor om igen och linan fastnar i min fot medans jag även pratar i telefon och i 100km/h så slår det tvärnit igen eftersom linan sitter i min fot så brände det till bra, stryplänken smäller av pågrund av rycket och så står han där mitt på vägen och glor och flåsar...en arg husse beordrar "fot" !!! och så fick han gå hela vägen hem..och nu har han sovit i 3 timmar..hade jag haft koppel runt halsen och sprungit allt jag kan i 10m för att sen få tvärstopp så hade jag antagligen inte kunnat varken äta eller dricka på 2 veckor...men den här krabaten var i vanlig ordning helt oberörd....man undrar vad som händer uppe i den där lilla knoppen ibland..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar