Välkommen

Här inne så berättar vi och delar med oss av vårat liv med Hamiltonstövaren SJCH NOJCH SUCH Topsygårdens Iso.
Vi delar med oss framförallt av våra jaktliga äventyr, men även av det vardagliga livet.
Du är välkommen att följa våra äventyr, och tveka inte att fråga om det är något du undrar över!


tisdag 6 april 2010

Mot ljusare tider! Skööönt

Påsken är över och vi går verkligen mot ljusare tider! I påsk så fick matte och husse ledigt på långfradagen och vi åkte upp till fränsta sent på skärtorsdagen för att kunna kliva upp tidigt och vara med på den årliga anglingen som bedrivs på varenda sjö i hela mellersta Sverige iallafall.Jag fick dock inte följa med utan fick följa med mattes föräldrar till stugan och titta på lite fiske där också men mest var det busa och springa i långkoppel, gräva djupa gropar i snön och härja på.
Jag var rejält trött när husse och matte kom hem på em, trötta och slitna även dom efter en hård angling med diverse drycker och lite mat.
Vi somnade alla 3 i sängen innan husse och matte gick och badade bastu..jag låg kvar i sängen...

I helgen ska husse upp till jaktstugan för jaktmöte med älgjaktslaget i härnösand, blir nog angling där med och massa springa, är bra så jag får bränna lite energi..
Ska bli strålande sol så det ser vi fram emot!
Ungdomsklubben som husse är med och startar upp växer, har nog passerat 40 medlemmar nu och mer kommer det komma in med all säkerhet.
Sen återstår jobbet att få till en träff till sommaren, då kommer det behövas lite sponsorer!

Husse är i valet och kvalet hur han ska göra i maj, om han ska åka på hamiltonföreningens årsmöte och ställa ut mig på söndagen på västernorrlands utställning i junkl...vi får se...
Ska försöka uppdatera lite mer här på bloggen också! Vore skoj om mina bröder skrev nåt i gästboken så man får höra vad som händer och hur ni mår! :-)
Alla andra är givetvis också välkommna att skriva!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar